Kaffe, livets brygd

Jag älskar kaffe, har gjort sedan 16-års åldern. Jag och min vän har sedan första koppen haft ett särskilt förhållande till denna njutningsfulla och uppiggande dryck.

När vi bodde i USA nådde kaffedrickandet sin peak, vi kunde bälja i oss flera koppar av denna size om dan. Tom en stor kopp innna läggdags.

image18

Bilden gör inte storleken rättvisa, de kommer från Starbucks som för oss blev något annat en än amerikansk kaffekedja. Vi kan än idag drömma oss bort till fåtöljerna på Starbucks i Porstmouth... Så här några år i efterhand hyser jag inte lika mycket kärlek för deras kaffe, men det kanske helt enkelt beror på att jag inte dricker det i USA utan i länder som har en annan kaffekultur.

Från en kaffekultur till en annan. Min vän som jag besökte i Italien i våras hade den mest underbara espresso maskin! Hennes man bjöd på de mest utsökta capuccinosarna jag smakat!

image19

Vi har faktiskt en egen espressomaskin, dock inte av samma kaliber men väldigt söt i sin enkelhet. HAr fått den av "svärmor" (hon som jag även fick skorna av). Det blir väldigt god espresso!

image21

När vi var i Barcelona hittade jag inte bara Starbucks, utan även Dunkin Donuts! De hade så gott kaffe! Brukade alltid köpa det från bilen när jag åkte runt och gjorde ärenden som den Au Pair jag var. I vilken liten håla man än befann sig kunde man vara säker på en sak, det fanns ett dunkin donut som var öppet, dygnet runt dessutom.

image22

Det var lite om kaffe det, So Long/ the nurse

Kommentarer
Postat av: Fifi

Underbart kaffeinlägg! Vi får åka tillbaka till New Hampshire och sitta på en Starbucks snart...Kram

2007-07-30 @ 08:44:50
URL: http://www.fifibags.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0