Not so lipfärdig

Tillbaka på det nya jobbet och har inte riktigt hämtat mig från semestern. Men det börjar kännas bättre.
De två första dagarna var lika med kaos uppe i hjärnan, det är lätt att tro att det alltid skall vara så och därmed bli lipfärdig.
Trivs med kontroll men igår kändes allt upp och ned, till och med de enklaste små sakerna  blev till stora.
Har då lätt för att  tänka i banor som  "sadla om", -borde inte jag jobba med att sortera post eller något annat där man inte behövar använda hjärnan.  Det jag ville lägga ifrån mig i detta fallet var ansvaret. Kan fantisera om hur skönt det skulle vara att inte ha något ansvar, men när jag kommer tillbaka till verkligen inser jag att det är ju just det som driver mig framåt, får mig att växa och stimuleras till nya utmaningar (och mer ansvar...). Nog med visdom, nu skall tvätten hämtas.

So Long/the Nurse

Kommentarer
Postat av: Fifi

Du är så himla duktig, klart att det känns lite weird när man varit borta några veckor! Men Du är bäst! Kramis

2007-07-26 @ 20:19:49
URL: http://www.fifibags.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0