Viljan är god...

Jag ser inte fram emot tandborstningen...
Har börjat gå över till hälsokost produkter då jag ej gillar att det är så mycket kemikalier i allt annat. Men detta är inte helt smärtfritt vill jag lova.

Det började med en deodorant från Dr Hauscha. Den luktade örter på ett lite "proggigt" vis men det vande man sig vid. Det som var problemet var svettningarna, vanlig deo innehåller ju tungmetaller som täpper igen porerna så att man håller sig torr och luktfri (eftersom svett luktar när det kommer i kontakt med syre). Ok, jag började helt enkelt stinka. Nästa Deo jag provade visade sig vara fantastisk (och det är den jag använder nu). Den kommer från ett Danskt märke som heter Urtekam som avstår från djurförsök och är ekologiska o.s.v. Den doftar fräscht av Ros. Underbar helt enkelt.
Eftersom den var så underbar skulle jag prova deras tandkräm (?!). Det gjorde jag (och min stackars sambo) igår kväll. Ärligt talat så trodde jag att jag skulle spy. Den är gjord på Aloevera bl a. Den är allt vad inte vanlig, kemikaliproppad tandkräm är. Men jag skall försöka. Vanlig tandkräm är inte så hälsosamt.

Nåväl, jag använder Dr Hauschas hudprudukter och de är underbara, särskilt den feta och ljuvligt doftande rosenkrämen.  Och eftersom den är fullproppad med nyttighter känner jag mig lite piggare, ha ha.

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0