Nytt år, nya tag

Åh vad jag gillar nystarter. De är fulla av förväntningar och motivation. Tyvärr brukar den där motivation vara sisådär en halv vecka, men ändå...

Den här gången är det dock annorlunda. Jag som är en livsnjutare, upptäckte till min fasa när jag var hemma hos mina föräldrar som äger en våg. Att jag vägde mer än jag trodde var möjligt. Det var inte ett roligt faktum men kanske nödvändigt. För nu fick jag mig en tankeställare. Alla goda drinkar och goda rätter betalar sig i form av bukfett. Som sjuksköterska vet jag att det är hälsofarligt och som den ytliga individ jag är märker jag att kläderna inte sitter lika snyggt. Alltså, en förändring krävs!

Men detta var ganska väl tajmat. Behöver nämligen dra åt min budget rejält då jag har en större resa att spara pengar till. Varför inte slå två flugor i en smäll, äta nyttigare och spara pengar. Tyvärr är det nog inte så enkelt att bara dra ner på matpengar utan även shoppingkontor kommer få sig en nystart detta år 2008. Men det känns lite fräscht att börja om på nytt med en ny livstil. Så nu sitter jag här med min äggrätt och dricker mitt citronvatten, MUMS!

image101

Kommentarer
Postat av: Fifi

Duktiga Du!!!! :)

2008-01-08 @ 08:06:24
URL: http://fifiblogg.fifibags.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0